Wellness Magazin  – 2015. január 20.

Zsírpárnákról másképp

Típus: | Szerző: Moncz Henriette | Címkék: ,

A zsírpárnákról más szemszögből..

A mai világunkban kardinális kérdés lett a fogyókúra és sokakban ég a vágy a kar- csú alak, és a plusz kilók leadása után. Hogy hogyan és miként fogyjunk le arról ren- geteg módszer szól, lehet olcsón, lehet drágán, lehet ilyen-olyan diétával, de egy megmásíthatalan zikai törvényt vegyünk gyelembe, ami azt mondja, hogy ha keve- sebb kalóriát viszünk be, mint amennyit a szervezet felhasznál akkor fogyunk. Ezzel mindent elmondtunk, a nagy titok megfejtve. Pont.

Persze a fogyás sikerességét sok minden befolyásolja, alkatunk, öröklött tényezők, esetleges anyagcsere problémák. A belső tényezőink csak a súlycsökkenés mértékét és gyorsaságát tudják befolyásolni, maga a súlyvesztés törvényszerű, ha a kevesebb kalóriabevitelt, még több energiafelhasználással, (tehát mozgással) jutalmazzuk meg.  A korral is jelentősen változik a test működése, minél idősebb az ember, annál nehezebben fogyunk, az anyagcsere lelassulása miatt.

De ha más szempontból megvizsgáljuk az alkatunkat sok mindenre rájöhetünk, aminek ismerete segít megérteni testünk változásait, és képesek vagyunk tudatosan is irányítani, mindenféle külső segítség nélkül.

Az alkati felépítésünk többrészről tevődik össze. Egyik a genetikai tényező, amit természetes úton nem tudunk megváltoztani. Aki roboztus csontozatú, annak soha nem lesz filigrán, törékeny alakja. Aki széles csípővel rendelkezik, és valószínűleg felmenői is ezzel az alkattal születtek, az hiába próbál beleférni egy xs-es rövidnagrágba, nem fog sikerülni.

A második tényező, amivé mi magunk formáljuk a testünket. Ezt a táplálkozási forma, és a test edzés, a tudatos alakformálás vagy ennek hiánya határozza meg.

A harmadik tényező pedig a testünk bioenergetikai egyensúlyi állapota, amit egészségi és lelki állapotunk határoz meg.

A megfelelő energetikai egyensúlyi állapotban ideális a testsúlyunk. Ez egyénenként változik, mindenkinek a saját személyes genetikai kódja alapján határozható meg. Más a férfiak ideális testsúlya és más a nőké. Sok nő 60 kg alatti testsúlyról álmodozik, de nem szeretnénk ha életerős férjünk 55 kg lenne.

A nemeken belül is nagy eltérést tapasztalunk van aki 45-50 kg testsúllyal ideális, de sokaknak a 70-80 kg is egészségesnek számít.

A zsírpárnák lerakódási helye sok fontos információval látják el a hozzáértőket az egyén egészségi, és lelki állapotát tekintve.

Íme néhány példa:

Lapockára és karokra hízom

Az aránytalanul dúsabb felsőtest főleg a kar, lapocka a tüdő-meridián rendszer működészavarára utal.

Ha ez a szervünk legyengül, légzési zavarokat, köhögést okozhat. Gyakori ilyenkor a hörghurut és az asztma. Az allergiás betegségek, és a bőrproblémák is ennek a meridiánnak a működészavarát mutatják.

Érzelmi szempontból ez főleg kommunikációs problémákat jelent. Meg nem értések, félreértések, kimondatlan szavak állnak a háttérben. Nem mindig tudod jól kifejezni magadat, ebből is adódhatnak a problémáid, de az is jellemző rád, hogy gyakran elhallgatod, amit valójában gondolsz, vagy amit érzel.

Belső combok, has-hát alsó részére hízom

Ez a terület a máj-meridián működészavarát jelzi.

Ennek a szervnek a legyengülése fáradékonysággal jár, vérképzési zavarokat, vérszegénységet okozhat.

Fokozott ingerlékenység és indokolatlan idegeskedés, de szorongás, és túlzott stressz is állhat a háttérben. Elfojtott harag épp úgy gyengítheti a máj-meridián működését, mint a dühöngés. Az agresszió megfelelő levezetése fontos szempont ennél a zónánál.

Hasra csípőre, bokára hízom

Ebben az esetben a hólyag meridián van működészavarban. A kötőszövet jellemzően laza, vizes jellegű. Ennek a szervnek legyengülésekor a gyakori vizelési inger, éjszakai izzadás, gyenge vérkeringés fordul elő

Érzelmi jelentése kapcsolati problémákra utal. Gyakran látni éppen válófélben lévő hölgyeknél, hogy erre a területre kezdenek el erősebben hízni. Félelem a magánytól, a kudarctól, túlzott megfelelési vágy a kapcsolatokban. Szélsőséges esetben előfordulhat a kapcsolatfüggőség is. Inkább mindent eltűrsz, mint sem egyedül

Külső combokra, derékra, hízom

Ez a terület az epe-meridián működészavarát mutatja. Az epehólyag meridián zavara esetén felléphet emésztési zavar, túlsavasodás, rossz alvás, szédülés.

Megkeseredettség, fásultság a jellemzője.Mindent a negatív oldalról közelítesz, csak a rosszra fókuszálsz. Gyakran mérgelődsz, zsörtölődsz jelentéktelen dolgokon, de a düh elfojtása is jellemző lehet, illetve a passzív agresszió.

Térd, külső comb, fenékre hízom

Ez a terület a vese- meridián zónája, amely a szervezet vízháztartás zavarát okozza.

Szorongások, félelmek, krónikus aggódás jellemzik. A félelmek bármilyen területen megjelenhetnek. Félhetsz felvállalni önmagadat, a saját érdekeidet képviselni, esetleg attól, hogy nem vagy elég jó. Általánosan mindenhez túl óvatosan közelítesz, ’Mi van ha’ kérdésekkel a fejedben.

 

 

 

Zsírpárnákról másképp Wellness Magazin