Szépvilág Extra-szépészeti magazin  – 2013. május 15.

A hízási területek és lelki állapotunk öszefüggése

Típus: | Szerző: Moncz Henriette | Címkék:

Hízási területek összefüggése lelki állapotunkkal - a kalóriák számolása nem elég!

Szerző: Moncz Henriette szakoktató kozmetikus

Testalkatunkat elsősorban genetikai adottságunk határozza meg, csak úgy, mint a hízásra való hajlamot is. A keleti orvostudomány  szempontjából  a lelki és egészségi állapotunk is befolyásolja, hogy mely területen halmozzuk fel a zsírpárnákat. Az alternatív gyógyászat szerint súlyfelesleg nem más, mint belső egyensúlyi eltérés. A helyi lerakódások, a különböző zónák a nem megfelelő energiaellátást jelzik, és arra utalnak, hogy a különböző meridián rendszerek nem tudják megfelelő energetikai folyamatokat ellátni. Meridián-rendszerünk működésére pedig érzelmeink is hatnak.

 

A keleti orvostudomány bevonásával hatékonyabban lehet leküzdeni a súlyproblémáinkat, mint a külső kényszerrel. Vizsgáljuk például a hízás lelki hátterét, egészségügyi vonatkozását  majd ez alapján ad személyre szabott tanácsokat a fogyáshoz. Mivel a külső problémák, és a belső működési folyamataink összefüggnek egymással, ezért nem elég csak a külsőleg kezelni. A fogyás természetesen függ a táplálkozástól és a mozgástól, de ha a belső bioenergetikai folyamatokat nem rendezzük, sajnos nem érhetünk el tartós eredményt, és szinte elkerülhetetlen a ’jojó effektus’. Csupán lekényszerítjük magunkról a többletet, de a kiváltó okokat figyelmen kívül hagyjuk. A nyugati felfogásban a táplálkozásra és a mozgásra fektetik a legnagyobb hangsúlyt. Csak a testet kezelik, ezért fullad kudarcba a legtöbb próbálkozás, vagy lesz csupán rövid életű a siker. Ha az energetikai, és lelki egyensúlyt megtaláljuk, már magától is elindul a súlyvesztés, a különböző testkezelésekkel, étrenddel és mozgással pedig már csak rásegítünk a siker mielőbbi eléréséhez.”

A HÍZÁSI ZÓNÁK

1. Karok, és lapocka  

Energetikája: Az aránytalanul dúsabb felsőtest főleg a kar, lapocka a tüdő-meridián működészavarára utal.

Ha ez a szervünk legyengül, légzési zavarokat, köhögést okozhat. Gyakori ilyenkor a hörghurut és az asztma. Az allergiás betegségek, és a bőrproblémák is ennek a meridiánnak a működészavarát mutatják.

Lelki háttere: Kommunikációs problémákat jelent. Meg nem értések, félreértések, kimondatlan szavak állnak a háttérben. Nem mindig tudod jól kifejezni magadat, ebből is adódhatnak a problémáid, de az is jellemző rád, hogy gyakran elhallgatod, amit valójában gondolsz, vagy amit érzel. Az is előfordulhat, hogy te nem hallod meg, amit neked mondanak.

Kezelési tanácsok

1. Tüdő meridián kezelés.

A karon futó tüdő meridián rendszert, bioaroma olajokkal és akupresszúrás masszázzsal kezeljük.

Mozgás: Erőteljesebb karmunkát igénylő sportok ajánlottak számodra, mit a tenisz, röplabda, súlyzózás, melyek során izommunkára kényszerül lerakódásokkal terhelt zóna. A helyes légzést elősegítő gyakorlatok, mint a pl Qi Gong (Chi Kung)  kínai légzés és meditációs terápia ami pedig a tüdő-meridiánt erősíti.

Táplálkozás: Ajánlott számodra például a fehérjedús, szénhidrát- és zsírszegény hal diéta. A halolajban található omega-3 zsírsav, mely a nélkülözhetetlenek a test oxigén felhasználásában.

2. Belső combok, has-hát alsó része 

Energetikája: Ez a terület a máj-meridián működészavarát jelzi.

Ennek a szervnek a legyengülése fáradékonysággal jár, vérképzési zavarokat, vérszegénységet okozhat.

Lelki háttere: Fokozott ingerlékenység és indokolatlan idegeskedés, de szorongás, és túlzott stressz is állhat a háttérben. Elfojtott harag épp úgy gyengítheti a máj-meridián működését, mint a dühöngés. Az agresszió megfelelő levezetése fontos szempont ennél a zónánál.

Kezelési tanácsok:

1. Máj-meridián kezelés, az energetikai rendszer helyreállításához.

2. Az infraszauna, a hőkabin, és a szauna hatékony méregtelenítő módszerek, mert növelik a verítéktermelést. A máj-meridián legyengülés esetén ugyanis a fő hangsúly a méregtelenítésen van.

Mozgás: Intenzív, lefárasztó sportok javasoltak, mint a boksz aerobik, kapouera. 

Táplálkozás: Támogasd a szervezeted méregtelenítő folyamatait, sok nyers gyümölccsel, zöldséggel, és magas antioxidáns tartalmú ételekkel. (Pl.: citrusfélék, sütőtök, sárgarépa, olívaolaj.) Kezd a napot antioxidáns turmixal: mixelj össze két sárgarépát, egy céklát és egy almát. Tarts egy-egy gyümölcsnapot, és kerüld a félkész fagyasztott, és konzerv ételeket.

3.  Csípő, combok ödémás boka.

Energetikája: Ebben az esetben a hólyag meridián van működészavarban. A kötőszövet jellemzően laza, vizes jellegű. Ennek a szervnek legyengülésekor a gyakori vizelési inger, éjszakai izzadás, gyenge vérkeringés fordul elő

Lelki háttere: Kapcsolati problémákra utal. Gyakran látni éppen válófélben lévő hölgyeknél, hogy erre a területre kezdenek el erősebben hízni. Félelem a magánytól, a kudarctól, túlzott megfelelési vágy a kapcsolatokban. Szélsőséges esetben előfordulhat a kapcsolatfüggőség is. Inkább mindent eltűrsz, mint sem egyedül legyél.

Kezelési tanácsok:

1. Hólyag-meridián kezelés az energetika helyreállítására.

Mozgás: Intenzív izzadással járó sportok javasoltak, mint a kardió edzések, a futás melyek segítségével távozhat a felesleges víz a szervezetből.

Táplálkozás: Kerüld a tésztaféléket, kenyeret, péksüteményt, mert a többlet szénhidrát glükóz formájában tárolódik a szervezetben, aminek magasabb víztartalma, ezáltal hozzájárul a vizesedés okozta súlygyarapodás kialakulásához. A fehérje ellenben alacsonyabb víztartalmú, és a feldolgozásához is vízre van szükség.

4. Külső combok, derék, csípő úszógumi

Energetikája: Ez a terület az epe-meridián működészavarát mutatja. Az epehólyag meridián zavara esetén felléphet emésztési zavar, túlsavasodás, rossz alvás, szédülés.

 

Lelki háttere: Megkeseredettség, fásultság okozza. Mindent a negatív oldalról közelítesz, csak a rosszra fókuszálsz. Gyakran mérgelődsz, zsörtölődsz jelentéktelen dolgokon, de a düh elfojtása is jellemző lehet, illetve a passzív agresszió.

Kezelési tanácsok: 

1. Epe meridián kezelés, az energetikai egyensúly helyreállítására.

3. Szaunázás. A máj-meridián problémához hasonlóan az epe-meridián gyengülésénél is fontos a méregtelenítés.

Mozgás: Nem megerőltetett izomzati mozgások, mint a nordic walking, tánc, kerékpározás, úszás, túrázás.

Táplálkozás: Lúgosító étrenddel támogathatod szervezeted sav-bázis egyensúlyát.

Lúgosító hatású ételek a gyökér-zöldségek: burgonya, retek, sárgarépa, zöldségek, gyümölcsök, író, kefir, szója készítmények. Kerülendőek a savas hatású ételek, mint a fehér cukor (édességek, üdítők), fehérje (hús, halak), sajtok, fehér liszt, kávé, fekete tea
nikotin.

5. Lovagló nadrág: térd, külső comb, fenék  

Energetikája: Ez a terület a vese- meridián zónája, amely a szervezet vízháztartás zavarát okozza.

Lelki háttere: Szorongások, félelmek, krónikus aggódás. A félelmek bármilyen területen megjelenhetnek. Családi, kapcsolati problémák állnak a háttérben. A teherbeesés nehézségei is ehhez a meridiánrendszerhez kapcsolódnak. (Ha egészséges mindkét szülő, és még sem jön össze a baba.)

A kezelési tanácsok:

Vese-meridián kezelés az energetika helyreállítására.

Javasolt minden olyan kezelés ami a felesleges vizet eltávolítja a szervezetből: nyirokmasszázs,  vákuumos kezelés tekercselés

Mozgás: Hastánc, kerékpározás.

Táplálkozás: A magas  tartalmaznak (banán) támogatják a szervezet vízegyensúly megtartását.